Totaal aantal pageviews

zondag 5 juni 2011

Tour de Namur

Wow, ik kwam mezelf daar even tegen, daar beneden aan de citadel....
als een klein kind met hopen faalangst "ik durf ni " stond ik aan mijn wagen naar de hellingen te kijken....
Hoe ging ik daar ooit opgeraken....???
Ik geef toe : mijn kandidatuur stellen voor de Ride2Rome gebeurde te emotioneel, ik wist eigenlijk ni aan wat ik begon maar hij begint te vallen....
In elk geval : ik durfde met moeite uit de auto, belde naar Angélique en zei de rit af. Zij leek helemaal ni onder de indruk van mijn stressaanval, zei gewoon dat ik het mij ni moest aantrekken, gewoon afkomen, we zien wel....en blijkbaar hielp dat : ik had de tranen klaar (ècht!) mijn maag trok steeds meer samen, ik beefde letterlijk maar vermande me toch en ging naar de start. Toen ik iedereen zag en Isaline zocht om mijn banaan te pellen, en dus al eens kon lachen, ging het beter, ik schreef me in en was vertrokken voor ik het goed besefte (ook al was Isaline er ni  :-( )
Direct een mooie helling en dus direct opgewarmd.
De rest ....de collekes gaan me wel af....de bergafkes wat minder maar eigenlijk viel het mee. Ik kan het wel ! Niet op het tempo van sommige andere Rome-ladies maar zoals ik wat moet bijbenen om hen te volgen , zal het omgekeerd ook moeten gebeuren en dan vinden we mekaar wel .
Het lijken in elk geval  allemaal wel toffe madams te zijn...elke rit leer je weer iemand wat beter kennen en dat geeft ook telkens wat meer vertrouwen.
Ik ben er zeker van dat Annelies of Valérie ook wel eens mijn banaan willen pellen, dat ik in Stéphanie en Angélique hun wiel eens mag hangen, dat Els me telkens weer nuchter op de grond zet en dat Mirielle me op tijd op de hoogte houdt over de hoogtemeters, stijgingsgraad en andere stand van zaken. Isaline zoekt me wel op als er moet gelachen worden, Wendy trekt de kop en legt de weg klaar, Annick zal af en toe effe vloeken op mijn tragere tempo en Kimberley ergert zich misschien aan mijn gerem in den bergaf. Maar verder ....komt allemaal wel goed, zou Els zeggen en dat was de belangrijkste les vandaag !

Trotse Tour (de namur) Tigra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten